Mestarin pöydässä aterioiminen

92 Copyright © 2020 by Heikki Pekkarinen and Paul D. Norcross. All rights reserved. parantumiset ja vapautumiset pahoista hengistä tapahtuivat enimmäkseen uskovien, heidän perheidensä ja heidän ystäviensä keskuudessa? Kuitenkin pelkkä maininta uskovan joutumisesta pahojen henkien vaivaamaksi kielletään pikaisesti suuressa osassa kristikuntaa tänä päivänä. Apostolien teot 5:14 – 16 14. Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot. 15. Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä. 16. Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi. Hämmästyksen ja kunnioituksen täyteisen Herran pelon tuloksista, jotka nousivat Ananiaan ja Safiiran kuoleman jälkeen uskovien keskuudessa, kerrotaan Apostolien tekojen 5:14 – yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan. Sen jälkeen suuret joukot sekä miehiä että naisia toivat heidän sairaansa parannettavaksi. Myös kaupungeista tuli paljon kansaa, jotka toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamiaxix parannettavaksi. Eikö olekin loogista olettaa, että kaikkien näiden parannettavaksi tuotujen suurten ihmisjoukkojen keskuudessa oli monia, jotka olivat myös uskovia? Minäpä kysyn teiltä! Sairastuvatko kristityt koskaan tänä päivänä? Jos he yhä sairastuvat tänä päivänä siitä tosiasiasta huolimatta, että Jeesus maksoi heidän sairautensa ja paransi heidät haavojensa kautta, silloin tässä on enemmän pohdittavaa. Parantumisen vastaanottamiseen ei riitä yksinkertainen oletus, että se joko 1) tapahtuu ihmisten syntyessä uudesti (parantuminen tapahtuu varmasti usein, muttei aina), tai 2) että Jumalan tahto ei ole parantaa (mikä on selvässä ristiriidassa III Johanneksen 2. ilmoituksen kanssa, että Jumala tahtoo kaikkien ihmisten menestyvän ja pysyvän terveenä, niin kuin heidän sielunsakin menestyy). Samoin kuin sairastaminen ei ole kadonnut kristillisen seurakunnan keskuudesta, ei uskovien demonisoituminenkaan ole kadonnut. Uskovien täytyy vaatia voittoa molemmista eksousiavallalla, jonka Jeesus Kristus on antanut seurakunnalle ja joka otetaan vastaan uskossa. Väitteessä, että uskovat eivät voi tulla demonisoiduiksi tänä päivänä on yhtä paljon raamatullista järkeä kuin väitteessä, että uskovat eivät voi sairastua koskaan.xx Tasapainon säilyttäminen Demonologian alue saa seurakunnassa joko liian vähän huomiota, kuten asia on monien vaivattujen seurakuntien suhteen, tai se voi saada liian paljon, etenkin uskovien ensimmäisen oppimisvaiheen kuluessa, kun aihe tuntuu kuvottavan ylivoimaiselta. Mutta muistakaa, Hoosean 4:6 sanotaan, että Jumalan kansa joutuu häviöön, sillä se on tietoa vailla. Apostoli Paavalin ohje Efesolaiskirjeessä johtaa sopivaan tasapainoon – se ei vähättele ongelman vakavuutta eikä korosta sitä liikaa. Efesolaiskirje 6:10 – 13 10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. 11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. 12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTU1OTMyMg==